Adventures Blog

A blog a www.adventures.hu kirándulás szervező oldal blogja. Ingyenes kirándulásokat szervezünk Neked!

És itt található a Fórum

Adventures rajongók

Jelenleg Online

Partnereink...

Gesztenyeünnep - Élménybeszámoló, videó

2008.10.26. 12:17 Kirándulás

Az késő ősz az ideje a gesztenye ünnepnek a Kőszegi régióban. A Jurisics vár udvarán Orsolya napi kirakodóvásár zajlik, ahol a különleges gesztenyés ételek, jóféle forralt bor és egyéb huncutságok várnak az arra járóra.

Kissé párás volt a reggel, ahogy összejöttünk a Blahán. Hat autóval indultunk, s Fertődig egyszer megállva jutottunk el mindahányan. (Amúgy itt huszonegyen voltunk ekkor.) A kastély megtekintésénél kettéoszlott a csapat, aki akarta, egy órában megnézte a tárlatot, a többiek a parkban tettek kiadós sétát, majd összejőve a Sarród és Fertődújlak közötti természetvédelmi területre mentünk abban a reményben, hogy látunk még madarakat, de a kései őszi időpont miatt nem volt szerencsénk.
  Tovább autóztunk Nagycenkre. A Széchenyi kastélyt és annak kertjét is megtekintettük, s mire itt végeztünk már igencsak két óra felé járt. Kőszeg felé vettük az irányt. A Jurisits vár mellett sikerült az autókat lerakni, majd bő két órában elvegyültünk a vásár forgatagában. A hagyományos Orsolya napi vásár a környék ritka gyümölcsére, a szelídgesztenyére épül. Ennek okán rengeteg gesztenyéből készült ételt lehet kóstolni, de persze az egyéb finomságok is fellelhetőek a vásárban, a forralt borok sokaságáról nem is beszélve.

Hat óra felé összegyűlve szállásunk felé vettük az irányt. Rövid bolyongás után megtaláltuk egy hatalmas és gyönyörű park által övezett területen. Az udvarban hatalmas mamutfenyő állt.
Szétosztottuk a szobákat, majd rövid pakolás után felkerekedtünk, s akinek erre igénye volt, velünk tartott vacsorázni. A vár környékén a Bécsi Kapu étterembe tévedtünk be, annak is alig fűtött, majdnem szabadtéri részébe, mivel csak itt volt hely.
  A rendelkezésünkre bocsátott takarók (és aki kért, pálinka) viselhetővé tette az időjárást, s ahogy a fotókon is látható, elég jó volt a hangulat. Szépen megvacsoráztunk, majd megtértünk szállásunkra. Itt - bár a szobánkban volt olyan gondolat, hogy esetleg kártyázzunk, vagy üssük el valahogy az időt - elég gyorsan elaludtunk - emlékeim szerint a kártya elő se került.

Reggel korán ébredtünk. Az indulás időpontja a kényelmes 9 órára volt kitűzve, ehhez mérten mozgolódott mindenki. Reggeli és kávékészítés, sürgés-forgás. Idő közben Csilláék is befutottak, jó korán indultak. Felkerekedve, s a városban röviden megállva egy közértnél csatlakozott hozzánk a Farkas család is, s így már 28 fővel vágtunk neki a hegynek. Jó darabig kocsival mentünk, s csak a vörös kereszt parkolóban váltunk meg a járművektől.
  Ködös volt az idő, ahogy kapaszkodtunk felfelé. Ahogy haladtunk felfelé, úgy vált egyre sűrűbbé és nyirkosabbá a levegő. A Hörmann forrástól sűrű és mesebelien sötét fenyőerdőn haladtunk át. A pára lecsapódott a fákon, majd onnan ránk hullott. Nem esett, de mégis áztunk. Dél körül értünk fel az Írottkő toronyhoz. Az időjárás miatt nem sokat láttunk magunk körül, de azért így is sikerült bő negyed órát a csúcson tölteni. Az öt fokos levegő azonban gyors indulást sürgetett, s engedve neki összekaptuk magunkat, s megindultunk lefelé.
  Más útvonalon ereszkedtünk. A zárt és tömör fenyőerdő altalaja puha volt és száraz, jó volt benne gyalogolni. Később a tűleveleket magunk mögött hagytuk, s gesztenyés területre értünk. Itt hamarosan mindenki négykézlábra ereszkedett, s kutatta fákról lehullott terméseket. Sikerült is jó adagokat szedni belőle.
  Két óra felé már közeledtünk az autókhoz. Ideje volt, mert éhes és fáradt volt a társaság. A kedves Farkas familítől elbúcsúzva, majd az autókhoz érve célba vettük Vitnyédet, ott is a Postakocsi fogadót. Jó egy óra múlva értünk oda. Nagy szerencsénk volt, pont elfért a csapat az étteremben. Itt remek volt a kiszolgálás, jó a kaja, az adagok emberesek, az árak is elfogadhatóak. Vélhetően mindenki jól lakott. Hat órakor indultunk hazafelé, nyolckor már Pesten voltunk.
  Köszönet minden résztvevőnek, aki eljött, remélem jól éreztétek magatokat. Találkozunk legközelebb is egy ingyenes kiránduláson.

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás kőszeg gesztenyeünnep

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.