Adventures Blog

A blog a www.adventures.hu kirándulás szervező oldal blogja. Ingyenes kirándulásokat szervezünk Neked!

És itt található a Fórum

Adventures rajongók

Jelenleg Online

Partnereink...

Dobogókő-Visegrád OKT (élmény)beszámoló

2008.11.16. 22:14 KAndrás

Még épp hogy pirkadt, de 7 óra előtt 10 perccel már szép számban összeverődve várt a lelkes kis csapata a túravezetőre, hogy elindulhasson a Dobogókő és Visegrád közötti Országos Kéktúra mintegy 24km-es szakaszának bejárására. A 7:18-as HÉV indulásáig jókat derültünk Karesz aranyos kutyusán, Mayán, aki le nem tudta venni szemét Kata szendvicséről

Pomázon az átszállásnál már csatlakozott hozzánk Gabriella is, így már 16-an szálltunk át a Dobogókőre tartó buszra. Iőközben nagyon szép napsütéses idő kerekedett, viszont a hegyek magasabb csúcsait még jócskán köd burkolta, így Dobogókőről is csak nagy fehérséget láthattunk.

Pecsételés a turistamúzeumban, és már indultunk is a kék jelzésen a Pilisszentlászló irányba. A településre érve, a legelső utunk a legközelebbi korcsmahivataba vezetett, ahol a bejárat közvetlen közelében üldögélő idős bácsin és nénin majdhogy átesve kértük ki melengető italunkat, az OKT bélyegzővel egyetemben.

Paprét felé továbbindulva a csapat eleje szép kis tempót diktált fölfelé az emelkedő szakaszon, így erőnk teljében még az Urak Asztalára is tettünk egy kitérőt, körbesétálva a jobb napokat is megélt hegytetőn lévő elhagyott katonai bázist. Szép kilátásban részünk az nem volt (esetleg az őrbódék egyikéből lehetett volna), viszont sikerült megtalálni az "asztalterítő" nevű geoládát, melyben régi időket idéző jelvényeket találtunk.

A kék jelzésre visszatérve, majd a Moli-pihenőhöz érve már igazi panoráma fogadott minket. Némi üldögélés és sütkérezés után, már lefelé vezetett utnk.

Alig 100 méterrel lentebb a Borjúfő kilátópont következett, ahol újabb csodás panoráma, és geoláda rejtőzött.

A nyári bobpálya parkolójához érve naplemente, és nagyon szépen berendezett vendéglő  várt minket, ahol a kéktúra pecsétet egy kis virágos ládika rejtette. A Fellegváron átkelve, már-már sötétben (több útvonalon :) ereszkedtünk le Visegrádra.

A buszmegállóban még egyeztettük mérési eredményeinket: GPS szerint 29.9km, lépésszámláló szerint 26km-t tettünk meg a nap folyamán.

Köszönöm midenkinek hogy eljött. Kiránduljunk együtt a jövő héten a Pilis csúcson vagy két hét múlva a Piliscsaba-Húvösvölgy közötti Országos Kék szakasz bejárásakor!

Szólj hozzá!

Címkék: visegrád kéktúra okt dobokókő

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.