Adventures Blog

A blog a www.adventures.hu kirándulás szervező oldal blogja. Ingyenes kirándulásokat szervezünk Neked!

És itt található a Fórum

Adventures rajongók

Jelenleg Online

Partnereink...

Wass Albert Emléktúra a Börzsönyben

2009.01.12. 11:33 KAndrás

Ezen a kissé hűvös, ködös vasárnapon hatan vágtunk neki a Wass Albert Emléktúrának. Verőcére vonattal megérkezvén egy csapásra megtelt túrázókkal a peron, és hömpölygött a tömeg a templomdomb felé. Nem kis sorban állás után sikerült beneveznünk és elindulnunk a 18km-es távon. Az itinert nagyon nem kellett böngészgetni, hogy merre kell haladjunk, csak követni kellett a túrázókat. A sorban állás közben fázó lábujjainkba hamar friss vért pumpálhattunk a kellemes kis 200m-es szint leküzdése után, föl a Borbély-hegyre. Az első ellenőrzőpont a Kő-hegyen, a kilátóban volt, ahonnan pazar kilátás nyílik a Dunára, amit csupán csak elképzelni tudtunk, mert a köd miatt csak a szemünket meresztgethettük a nagy fehérségbe. Továbbhaladva Magyarkút, Szokolya, Társa-mező irányába, részben befagyott, a jég alatt csörgedező Les-völgyi patak mentén haladtunk. Szololyán az ellenőrzőpont a helyi kocsmában volt, ahol kicsit megpihenve, megebédelve vágtunk neki a hosszú, egyenes nyílt szakasznak a Csattogón át a Csattogó-völgyig. A köd miatt nem láttuk a környező hegyeket, így jó pár kilométerig olyan érzésünk volt, mintha az alföldön túráznánk. Verőce plébániára hamar visszaértünk, köszönhetően annak, hogy a csapat eleje nagyon jól húzott, (mint a hazafelé tartó ló) alig lehetett visszafogni. :) A célban ismét hatalmas sor, igaz a sorban állóknak pálinkát, és egyéb szeszes italt osztogattak. Kata beáldozta magát a közjónak és sorban állt helyettünk az itinerekkel, így mi rávethettük magunkat az igazi gulyáságyúban készült gulyáslevesre. A vonathoz még volt egy kis időnk, így még lemehettünk a Duna partra megnézni a jégzajlást.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.