Adventures Blog

A blog a www.adventures.hu kirándulás szervező oldal blogja. Ingyenes kirándulásokat szervezünk Neked!

És itt található a Fórum

Adventures rajongók

Jelenleg Online

Partnereink...

Nógrád-Kisinóci th. OKT (avagy AZ extrém havas túra)

2009.03.02. 11:28 KAndrás

Szép számban, 26 fő gyülekezett a Nyugati pályaudvar megbeszélt helyén a Nógrád-Kisinóc Kéktúra ~23km-es távját teljesíteni.  Sokan persze nem tudták még mi vár rájuk a 900m-es szintemelkedésen felül :) Nógrádra 15 perc késéssel még épp hogy beért velünk a kis "piroska" vonat, mely annak ellenére, hogy szinte teljesen kiürült, alig bírt továbbindulni. A váróteremben pecsételés, majd a kissé olvadozó 4-5cm-es hóban egyből neki is vágtunk a kék jelzésnek. A várrom megtekintését kihagytuk, a hóhelyzetet tekintve így is hosszú út állt előttünk. Ezt a Nógrád-Katalinpuszta bejárásakor pótólni fogjuk, remélhetően már kedvezőbb terepviszonyok mellett.

Szerencsére nem volt nagy sár. Volt egy kis patakátkelésünk, s míg mindenki száraz bőrrel (bakanccsal) át tudott kelni, három részre szakadt a társaság. A Foltán kereszt felé tartva kellemes kis emelkedők jöttek, egyre nagyobb hóval. A kereszt előtt úgy 2km hosszan a hó már jócskán térdig ért, így az előttünk haladók lábnyomaiban kellett lépkednünk. Közben már jött az telefon, hogy az előre siető csapat a kereszttől a legrövidebb úton Királyrét felé vette az irányt, mert onnantól már teljesen reménytelennek tűnt a méteresre vélt hóban az előrejutás.

A középmezőnyből - a Foltán kereszthez érve - páran szintén a hazafelé tartó utat választották, majd kb. 14-en elindultunk a Csóványos felé. Dávid a csapat végét "söpörte", majd a kereszttől nem sokkal a Csóványost kihagyva (5-6 fővel) egy rövidebb útvonalat választva haladtak a Nagy-Hideg-Hegy felé.

A Csóványos környékén gyönyörű, a fákra vízszintesen irányban fagyott zúzmara látványa fogadott minket. Nagy volt a köd, így csak Karesz vállakozott a torony megmászására. A padok teljesen be voltak havazva, így állva fogyasztottuk el az ebédre szánt szendvicseinket, majd egy csoportkép után nekivágtunk a Nagy-Hideg-Hegy felé vezető kék jelzésnek. Előttünk csak 2-3 gyalogos, és pár síléces ember járt csak, így a térdig érő hóban immár a hegyről lefele egymás nyomában lépdelve haladtunk. Félúton találkoztunk egy másik túracsapattal, akik ugyanazt az útvonalat teljesítették, csak az ellenkező irányban. Innentől már a kölcsönösen kitaposott ösvényen mindkét csapatnak könnyebb volt a haladás. A NHH előtt egy széles, ratrakkal kezelt, könnyen járható szánkópálya térített minket le a kék jelzésről, így a turistaházhoz az aktívan működő tányéros sífelvonó mellett kellett fölkapaszkodnunk. A turistaházban sok síelő volt, ám Dávid csapata még sehol. Biztos már elindultak Királyrét vagy Kóspallag felé - gondoltuk. Meglepetésünkre olyan fél óra múlva mégis befutottak. Igaz hogy rövidebb útvonalon jöttek, ám teljesen járatlan, szűz hóval borított útvonalon!

A jól megérdemelt bableves, gulyásleves, túrós csusza, forralt bor elfogyasztása után jó páran a menetrend szerint közlekedő 16:40-es síbuszt választották Királyrét felé. Majd' másfél, 2 óra melegedés után 17:30-kor új erőre kapva megkezdtük az ereszkedész Kóspallag felé. Az útvonal meglepően jól ki volt járva, így minden gond nélkül, szűk 2 óra alatt már a Kisinóci turistaházban szárítgattuk zoknijainkat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.