Adventures Blog

A blog a www.adventures.hu kirándulás szervező oldal blogja. Ingyenes kirándulásokat szervezünk Neked!

És itt található a Fórum

Adventures rajongók

Jelenleg Online

Partnereink...

Remete-barlang túra

2009.04.11. 20:40 Kirándulás

Népes "kis" csapat jött össze már indulásra a Nyugatiba - ez valószínüleg nem csak a remek túratervnek és az időjárásnak volt köszönhető, hanem a kései indulási időpont is "segített" eljönni.

Vácon és Nagymaroson tovább nőtt a létszám - és bár amatőr módon nem számoltam, hányan vagyunk, szinte biztos az ötven körüli létszám. Korábban azt gondoltam, hogy nem jó nagy létszámmal kirándulni, de az elmúlt évek során revidiáltam ezen álláspontomat, és azt gondolom most, hogy igenis az. Nagyon jó. Jó ennyi ember bizalmát élvezni, és minden alkalommal próbálom megköszönni mindenkinek, hogy eljött és velünk tart egy-egy túrán.

Visszatérve a történethez... Meredeken másztunk felfelé a sárga kereszt jelzésen. Az út első felén jókora szintet megtettünk a napi penzumból, volt is fújtatás az első, aztán minden pihenő alkalmával. Több ilyet is közbeiktattunk, mire a Remete-barlang közelébe érkeztünk. Több szögből is lehetőségünk volt a Dunakanyar panorámáját élvezni, majd befutottunk a barlang szájához. A Remete-barlang nem igazi barlang, inkább csak egy vájat a sziklában. Előtte tartottunk pihenőt, bár itt nem sok árnyékos helyet találtunk.

A továbbjutásra két lehetőségünk kínálkozott. Vagy a sárga háromszög jelzésen kapaszkodunk fel, vagy a szikla oldalában mászunk keresztül a hegyen. Mivel a második volt az alapterv, ezért - érthető módon a csapat nagyobb része ezt választotta. Összességében nem volt vészes a feljutás, lentről sokkal veszélyesebbnek tűnt a dolog azok számára, akik még nem másztak ezen a kis hasadékon. Mivel volt velünk két csodás kutya is, szerencsés volt a nemrég létrehozoss S3 út, mert jól jött a kerülési lehetőség.

Felkapaszkodtunk a hegy oldalán, Győző cipőjét megjavítottuk, mert megadta magát, majd folytattuk utunkat a Mihály-nyergen át Hegyes-tető felé. A csúcson a Julianus toronyból - végre - megcsodáltuk a Duna kettős panorámáját. Fél órát üldögéltünk a torony környékén, de mivel feltámadt hirtelen a szél, elindultunk lefelé. Meredeken ereszkedett az ösvény, de pár perc gyaloglás után a völgyben voltunk, s a nap is sütött ismét.

A sárga jelzésen Zebegény felé indultunk, de az Ernő forrás felé kitérve a szerpentinen ereszkedtünk le. A kiszáradt forrásnál összeállt az addigra kicsit szétcsúszott csapat, és így érkeztünk Zebegénybe, a vasútállomásra valamivel négy után. Mivel volt időnk, fagyival jutalmaztuk magunkat - illetve ki ki kedve szerint.

Köszönöm, hogy eljöttetek, szeretettel várunk Benneteket legközelebb is.

Szólj hozzá!

Címkék: húsvét szabadidő kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.