Adventures Blog

A blog a www.adventures.hu kirándulás szervező oldal blogja. Ingyenes kirándulásokat szervezünk Neked!

És itt található a Fórum

Adventures rajongók

Jelenleg Online

Partnereink...

Homályos Csóványos - Élménybeszámoló

2008.11.08. 18:54 Kirándulás

A nem is olyan korai reggel kellemes csapatot hozott össze a Nyugatiban. A nyolcas vonattal utaztunk Vácig, itt tovább bővült a csapat. Összesen harminegyen érkeztünk Diósjenőre, egyszóval a kellemes kirándulás híre ismét megtette a magáét, szépen összeállt a csapat.
  Rövid kocsmalátogatás után vágtunk neki a hegynek. A zöld jelzés eleinte kevésbé, később meredeken emelkedik egészen a Cseh-várig. A nyeregbe felérve kiizzadva áltunk meg pihenni, de ahhoz elég hűvös volt, hogy sokáig álldogáljunk. Páran eltértek a vár felé, a többség tovább indult.

Az "Ételhordó" úton haladtunk felfelé. A hétszáz méteres magasságot átlépve már jelentős volt a köd, a hőmérő 4-5 fok között ingadozott. A sűrű párában a fákról néha csöpögött a víz. Sejtelmes volt az erdő, itt már sok fenyő volt körös körül.
  Dél felé értünk fel a csúcsra. A csapat gyorsabb tagjai már jó ideje vártak a hátvédre, túl voltak a kaján, és nem volt melegük, bár itt ismét 8 fok körül járt. Mindenki gyorsan evett valamit, és a sűrű köd miatt a torony is kimaradt szinte mindenkinek. Hamarosan tovább indultunk, és megbeszétük, hogy a gyorsabb csapat ne várjon a lassabbra, hanem a saját tempójában haladva menjen Királyrétre, s ha eléri a korábbi buszt, nosza.
  Így is lett. A nagyobb hányaddal tartva kényelmesen ereszkedtünk a meredek kéken lefelé. Később a piros körre váltva s még lejjebb érve csodás őszi erdőben sétáltunk. Itt már nem volt köd, a szél se fújt, egyszóval igazi őszi csemege volt az erdő. A fákon már nem sok levél van, annál több a földön. Bokáig gázoltunk a frissen hullott avarban. Tényleg
csodás kirándulás volt.

Négy előtt értünk a Királyréti Horgásztóhoz. Röviden leültünk a padokra, benéztünk a büfébe. Sajna itt nem volt forralt bor,ezért hamarosan leballagtunk a csomóponthoz, ahonann a vonat indul, s itt a büfében bevásároltunk. (Én elég olcsónak találtam a bort és meg kell hagyni, jó is volt.)
  A fél ötös kisvonattal utaztunk Kismarosig. A
kirándulás befejezése is kellemes volt, a vonaton volt hideg és meleg vagon is. Ki-ki kedvére választhatott. Én felkéreckedtem a vonatvezető mellé a mozdonyba, s mivel még nem utaztam itt soha, érdekes volt az út.
Hat körül értünk Pestre. A teljes megtett táv 18.4 km volt a várakozásnak megfelelően. Ahogy láttam, jól éreztétek magatokat, és köszönöm mindenkinek, hogy eljött és együtt kirándultunk. Ha tehetitek, gyertek, amikor csak tudtok, hisz itt mindenki
társaságra talál.
  Látogassátok meg az
archívumot is, a fotókat folyamatosan töltjük fel.

Várunk mindenkit a következő ingyenes kiránduláson Dobogókőn nov. 15-én.

Szólj hozzá!

Címkék: börzsöny csóványos

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.