Adventures Blog

A blog a www.adventures.hu kirándulás szervező oldal blogja. Ingyenes kirándulásokat szervezünk Neked!

És itt található a Fórum

Adventures rajongók

Jelenleg Online

Jelenleg Online

Partnereink...

Mi történt a Bloggal... (Meg az IWIW-el)

2009.01.06. 18:32 Kirándulás

Aki gyakrabban nézegeti a kirándulás blogot, az nyilván észrevette, hogy december eleje óta a blog nem működött, illetve azon érdekes tartalom volt látható. Később a blog elérhetősége ki is került a menüből, hiszen semmilyen hasznos tartalom nem volt a blogon.

Érdekes dolgot éltem meg a bloggal kapcsolatban, ezt meg is osztom Veletek. Az történt, hogy ellopták a blogot. Az ellopás alatt azt értem, hogy valaki - személyét egyenlőre fedje homály - megszerezve felhasználóneveket és jelszavakat (illetve egy jelszót) megváltoztatta a bloghoz való hozzáférést, majd miután én már nem fértem hozzá az admin felülethez, megváltoztatta a blogon látható tartalmat.

Nyilván felmerül a kérdés, hogy sikerült valakinek jelszavakat, email címeket megszerezni. Őszintén mondom, pontosan nem tudom. Csak elképzelésem van. Mivel több oldalon használtam ugyanazt az email cím+ jelszó párost, valahol, feltehetőleg nem annyira profi weboldalon valaki az adatbázisból visszakereste az email címemet és a hozzá tartozó jelszót, azzal belépett email fiókomba, lekérte a jelszóemlékeztetőt itt a blogban, majd ennek birtokában megváltoztatta a hozzáférést.

Azonban ezt sem akármilyen szemtelen, arcpirító módon tette. Az én email címemhez hozzáírt egyetlen karaktert, és ezt használta belépéshez. Miután felvettem a blog egyik adminjával a kapcsolatot (a blog.hu elég nagy portál, jó sok admin van), és elmondtam a problémámat, az adminisztrátor felvette a támadóval emailben a kapcsolatot. A másik fél azt állította, hogy őt S. Dávidnak hívják, (ahogy engem is), és különböző bizonyítékokat próbált a blog.hu elé tárni. Nem tudom pontosan, mi volt a levelezésben, hisz semmi közöm hozzá, az biztos, hogy az általam benyújtott bizonyítékok hitelesebbnek bizonyultak - ezért van most ismét blog.

Természetesen a másik fél a blog.hu ajánlására visszautasította nem csak a személyes, de még a telefonos megkeresést is, nem adta meg számát, viszont mindenféle jogi és egyéb lehetőségekkel próbálta a blog.hu-t! megijeszteni. Érdekes szitu, de nem jött be, az adventures blogja ismét működik, természetesen most már sokkal szigorúbb jelszószabályokat használata mellett. 

Ide tartozik, hogy IWIW-es (korábbi) adatlapunkat most nem feljelentés miatt törölték. Az ismeretlen felhasználó a megszerzett jelszóval sajátkezüleg törölte az IWIW rendszerből az adventures adatlapot. Ez is nagy fiaskó, ezernél is több kapcsolat törlődött - még szerencse, hogy nem az IWiW-re épül csapatunk...

Jó lecke volt, sajnos - de optimista hozzáállással azt is lehet mondani, hogy olcsó volt a tanulópénz. Érdekes a jelszó kiszivárgása, én nem gondoltam, hogy ilyesmi előfordulhat - akárhogy történt is. Hiába, veszélyes világban élünk. Inkább kiránduljunk.

 

Szólj hozzá!

Címkék: blog iwiw hack

A bejegyzés trackback címe:

https://kirandulas.blog.hu/api/trackback/id/tr8861923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása